Nyttig morotskaka

En nyttig morotskaka? Ja du läste rätt! Denna morotskaka innehåller varken socker eller vetemjöl och är faktiskt hur god som helst! 
 
Du behöver: 4 ägg  0.75 dl sötströ  3 msk agavesirap  1 dl mandelmjöl  0.5 dl pofiber  2 msk kokosmjöl  2 tsk bakpulver  3 krm vaniljpulver  1.5 tsk kanel  1 tsk kardemumma  en nypa havssalt  en halv stor mogen banan (alt. en liten)  1 dl kokosolja utan smak  4.5 dl råriven morot = 2 stora morötter
 
1. Sätt ugnen på 150°C  2. Blanda alla torra ingredienser 3. Vispa ihop ägg, sötströ och agavesirap pösigt 4. Mixa ihop alla ingredienser med en stavmixer till en slät smet 5. Kolla om du vill söta mer - den är redan riktigt söt 6. Grädda i ugnen ca 50-60 min
 
Vaniljfrosting:
150 g philadelphia ♥ 1 dl kvarg ♥ 1 msk agavesirap  2 krm vaniljpulver
 
1. Mixa ihop alla ingredienser 2. Söta mer om du vill (inget som behövs).
 
 


Gymkort

Har äntligen skaffat gymkort igen. Har haft ett ganska långt uppehåll fram tills nu. Men nu har jag äntligen tagit tag i det och börjat gymma igen! Så troligtvis kommer det även komma en hel del nya träningsinlägg här på bloggen också! Är riktigt taggad för att börja träna ordentligt igen. Har verkligen saknat att gymma.
 


Bovetepannkakor

Testade att göra lite nyttigare pannkakor idag, nämligen bovetepannkakor! Tänkte även dela med mig av receptet till er, då de är supergoda och ett väldigt bra alternativ till vanliga pannkakor. Serverade dem med hallonkvarg (naturell kvarg + hallon och agavesirap) och lite hallon, men man kan ju ha precis vad man vill på!
 
Vispa ihop 1 dl mandelmjöl (eller ex. havremjöl, kokosmjöl eller liknande) + två dl bovetemjöl (alt. 3 dl bovetemjöl), ett ägg, lite salt och 6 dl osötad mandelmjölk. Stek sedan i kokosolja och servera!